לא היה כאן שיקול מדעי – ראיון עם ד"ר ניקולס קאמינגס

, ,

ד"ר ניקולס קאמינגס כהן בתפקידים בכירים ואף כנשיא ב-APA, איגוד הפסיכולוגים האמריקאי בשנות ה-70. בשנים אלו חל שינוי משמעותי בעמדת האיגוד בסוגיית היחס למשיכה ההומוסקסואלית ולשינויה.

בראיון, מתאר קאמינגס כיצד התקבלה ההחלטה, על ידי השתלטות של כ-200 פסיכולוגים אולטרה-ליברליים על עמדות מפתח באיגוד. השיקולים היו שיקולים פולטיים, כדי לרצות את ארגוני זכויות האדם, ולא נעשה שיקול מדעי.

עד אותה שנה, העקרון שהנחה את ה-APA היה השיקול המדעי, ולא התקבלה החלטה ללא שיקול זה. אבל בתחום זה, אומר קאמינגס, מאז ועד היום, כל הצעדים נעשו רק מתוך ראייה פוליטית, כדי שכולם יחושו שייכים לארגון, וללא מחקר מדעי.

קאמינגס אומר בראיון, כי עד היום אין דיון פתוח, ולא נעשים מחקרים מקיפים. גופים שתוצאות מחקריהם לא עולות בקנה אחד עם האג'נדה הרווחת, גונזים את מחקריהם.

דבריו מתאימים למסקנות ועדת האתיקה של ההסתדרות הפסיכולוגים הישראלית, בנייר העמדה בנושא טיפולי המרה : "הועדה ערה לכך שבמחקרים רבים בתחום קיימות בעיות מתודולוגיות לא פשוטות. יש להניח, כי סיבות של "תקינות פוליטית" מקשות על האפשרויות למימון ופרסום של מחקרים בדבר יעילותם האפשרית של טיפולי המרה" (אם כי הועדה הגיעה למסקנות שונות).

קודם

אני נמשך לגברים אבל לא שייך לקהילת הלהט"ב

בחרתי להתחתן עם אשה

הבא

הצטרפו לערוץ הטלגרם - יומן פתוח לשינוי

שתפו ועזרו לנו להשמיע קול:


מחקרים נוספים:


טרנסמניה

טרנסג'נדרים שהתחרטו

ד"ר טל קרויטורו מספרת על טרנסג'נדרים שהתחרטו על שינוי המין, ועל כל מה שלא רוצים שתדעו


סרטים נוספים:


מה דעתך על הפוסט?

פרטיך יישארו חסויים, תגובתך תפורסם בכפוף לאישור העורך ובהתאם לכללי האתר.
הכנסת האימייל אינה חובה.

כתיבת תגובה