משיכה הומוסקסואלית משתנה – מחקר מקיף

שכיחות ויציבות של רכיבי נטייה מינית בגיל ההתבגרות ובבגרות הצעירה (Prevalence and stability of sexual orientation components during adolescence and young adulthood) מחקרם של Ritch C. Savin-Williams ו Geoffrey L. Ream, מתבסס על נתונים שנאספו במשך 6 שנים על ידי Add Health. המחקר סוקר 12,105 נערים ונערות מ-132 בתי ספר בארה"ב.

המשתתפים נשאלו שאלות בשלושה גלים. הגל הראשון בשנת 1996, בה היו הנשאלים בגילאי בית ספר התיכון, הגל השני נערך כשנה לאחר הגל הראשון. והגל השלישי נערך השנים 2001-2002 כאשר אותם הנשאלים היו בגילאי 18-26.

תוצאות המחקר מראות על יציבות גבוהה של הנטייה ההטרוסקסואלית, ועל אי יציבות של הנטייה ההומוסקסואלית. במילים אחרות, המשיכה ההומוסקסואלית משתנה, ואילו המשיכה ההטרוסקסואלית אינה משתנה.

על פי נתוני הסקר, מתוך הגברים שדווחו על משיכה לבני מינם בגל השני, 69.8% דיווחו על מעבר למשיכה לבנות המין השני בגל השלישי, ורק 17.2% דווחו שוב על משיכה לאותו המין, 8.2% דווחו על מעבר למשיכה לשני המינים.

מתוך הנשים שדווחו על משיכה לבנות מינן בגל השלישי 41.1% דווחו על משיכה לגברים בגל השלישי, לעומת 1.1% שהמשיכו לדווח על משיכה רק לנשים, ו-45.2% אשר דווחו על משיכה לשני המינים.

לעומת זאת, המשיכה ההטרוסקסואלית הראתה על יציבות, מתוך אלו שדווחו על משיכה הטרוסקסואלית בשלב השני 93.6% מהגברים ו-85.7% מהנשים המשיכו לדווח על משיכה לבני המין השני.

גם בתחום הפעילות המינית נרשמו תוצאות דומות. מתוך הגברים שדווחו על פעילות הומוסקסואלית בשלב השני, רק 48.1% המשיכו לדווח על פעילות מינית הומוסקסואלית, ואילו 46.8% עברו לפעילות הטרוסקסואלית. בקרב הנשים שדווחו על פעילות מינית רק עם בנות מינן בשלב השני, רק 6.1% המשיכו לדווח על פעילות זו, ואילו 93.4% עברו לפעילות מינית הטרוסקסואלית.

גם כאן, נרשמה יציבות בתחום הפעילות המינית ההטרוסקסואלית. מתוך הגברים שדווחו בגל השני על פעילות הטרוסקסואלית 98.3% המשיכו בפעילות זאת, ומתוך הנשים 95.7%.

תוצאות המחקר תואמות לתוצאות מחקרים דומים שנערכו בגרמניה (Sandfort, 1997) ובניו-זילנד (Dickson et al.2003).

ממחקרים אלו עולה כי משיכה לאותו המין מתאפיינת בחוסר יציבות, ועלולה להשתנות עם הזמן. לעומת המשיכה ההטרוסקסואלית השומרת על קביעות ועל יציבות.

לקריאת המחקר המלא.

קודם

תודה לאל, אני כבר לא הומו

גם חילונים רוצים בשינוי המשיכה ההומוסקסואלית – פרופ' אבשלום אליצור

הבא

הצטרפו לערוץ הטלגרם - יומן פתוח לשינוי

שתפו ועזרו לנו להשמיע קול:


מחקרים נוספים:


מה דעתך על הפוסט?

פרטיך יישארו חסויים, תגובתך תפורסם בכפוף לאישור העורך ובהתאם לכללי האתר.
הכנסת האימייל אינה חובה.

כתיבת תגובה